Vanliga frågor

Vanliga frågor

Hur spårar jag min order?

När en order skickas ifrån oss sänds ett bekräftelsemejl ut. Om försändelsen kan spåras skickas en spårningslänk eller ett spårningsnummer i mejlet. 

Om jag inte hämtar ut paket?

Ej uthämtad paketförsändelse debiteras en avgift av 250 kr inkl. moms. När vi får ditt paket i retur kommer vi att återbetala dig, minus avgiften. Vanligtvis har du 7-14 dagar att hämta ut paketet på ditt närmaste ombud. Vid ej levererat paket krediterar vi endast produkt/produkterna men inte fraktkostnad.

Gäller garanti på era produkter?

Att använda tillverkarens produktgaranti är det absolut snabbaste och bästa sättet att få sin enhet reparerad eller utbytt. Vi rekommenderar alltid att du vänder dig direkt till en auktoriserad verkstad som har ett samarbete med tillverkaren. 

Hur gör jag en retur?

Vi skickar ut förbetald och utskriven fraktsedel så att du som kund enkelt kan returera produkter till oss. Du ansvarar dock för att packa produkten på ett säkert sätt samt att förpackningen försluts korrekt. Vid förlorad försändelse tillämpas fraktbolagets rutiner. 

Kan jag avbeställa min order?

Om du vill ändra eller avbeställa din order ska du kontakta kundservice så fort som möjligt. Vi kan endast ändra eller avboka din beställning om den inte har kommit för långt i paketeringen eller redan har skickats. Om produkten redan har skickats men ännu inte avlämnats kommer kostnad för frakt debiteras.

Om produkten är skadad?

Om du upptäcker att din produkt har ett tillverknings- eller materialfel, kontakta oss gärna på info@mfive.se. Det är ytterst viktigt att mejla tydliga foton på både produkt och yttre emballage till oss för att vi ska kunna gå vidare med ärendet. I annat fall kan vi inte godkänna ärendet och därmed återbetala produkten.